کنار آمدن با استرس در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹

استرس در دوران کرونا

همه‌گیری کووید-19 تأثیر زیادی بر زندگی ما داشته است. بسیاری از ما با چالش‌هایی روبرو هستیم که می‌توانند استرس‌زا و نگران‌کننده باشند و باعث ایجاد احساسات شدیدی در بزرگسالان و کودکان شوند. اقدامات سلامت عمومی، مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، برای کاهش شیوع COVID-19 ضروری هستند اما می‌توانند باعث احساس جدا بودن و تنهایی در ما شوند و می‌توانند استرس و اضطراب را افزایش دهند. یادگیری نحوه‌ی کنار آمدن سالم با این استرس‌ها باعث می‌شود شما و اطرافیان شما که برایتان اهمیت دارند قوی‌تر ‌شوید.

استرس می‌تواند موارد زیر را ایجاد کند:

  • احساس ترس، خشم، غم، نگرانی، بی‌حسی یا سرخوردگی
  • تغییر در اشتها، انرژی، انگیزه‌ها و علایق
  • مشکل در تمرکز و تصمیم‌گیری
  • مشکل در خوابیدن یا کابوس دیدن
  • واکنش‌های فیزیکی مانند سردرد، دردهای بدن، مشکلات معده و بثورات پوستی
  • تشدید مشکلات مزمن سلامتی
  • بدتر شدن شرایط سلامت روانی
  • افزایش مصرف دخانیات، الکل و سایر مواد مخدر

طبیعی است که در طول همه گیری COVID-19 احساس استرس، اضطراب، اندوه و نگرانی داشته باشید. در زیر روش‌هایی آورده شده است که می‌توانید با کمک آن ها به خود، دیگران و جامعه‌ي خود در مدیریت استرس کمک کنید.

کنار آمدن با استرس در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹

راه‌های سالم برای کنار آمدن با استرس

  • برای مدتی از تماشا، خواندن یا گوش دادن به اخبار، از جمله مواردی که در شبکه‌های اجتماعی است، جدا شوید و به خودتان استراحت دهید. مطلع بودن خوب است، اما دائماً شنیدن درباره‌ی این همه‌گیری می‌تواند ناراحت کننده باشد. اخبار را فقط به چند بار در روز محدود کنید و مدتی از صفحه‌ی گوشی موبایل، تلویزیون و کامپیوتر دور باشید.
  • از بدنتان مراقبت کنید
  • نفس‌های عمیق بکشید، حرکات کششی یا مدیتیشن انجام دهید
  • سعی کنید غذاهای سالم و متعادل بخورید
  • به طور منظم ورزش کنید
  • به اندازه‌ي کافی بخوابید
  • از مصرف زیاد الکل، دخانیات و مواد مخدر خودداری کنید
  • اقدامات پیشگیرانه‌ی معمول (مانند واکسیناسیون، غربالگری‌های سرطان و غیره) را طبق توصیه‌های ارائه‌دهنده‌ي مراقبت‌های سلامتی خود، ادامه دهید
  • با واکسن COVID-19، واکسینه شوید
  • برای استراحت کردن وقت بگذارید

سعی کنید فعالیت‌های دیگری را که به آن علاقه دارید، انجام دهید.

  • با دیگران ارتباط برقرار کنید

با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید در مورد نگرانی‌های خود و این که چه احساسی دارید، صحبت کنید.

  • با سازمان‌های اجتماعی یا گروه‌های مبتنی بر عقاید و باور‌ها ارتباط برقرار کنید

در حالی که فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است، سعی کنید به صورت آنلاین، از طریق شبکه‌های اجتماعی، یا از طریق تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنید.

کمک به دیگران برای مقابله

مراقبت از خودتان می‌تواند شما را برای مراقبت از دیگران آماده کند. در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی، حفظ ارتباط با دوستان و خانواده به طور ویژه‌ای اهمیت دارد. کمک به دیگران برای مقابله با استرس از طریق تماس‌های تلفنی یا تماس تصویری می‌تواند به شما و عزیزانتان کمک کند تا کم‌تر احساس تنهایی یا انزوا داشته باشند.

سلامت روان و بحران

  • اگر برای کنار آمدن با مشکل با سختی مواجه شده‌اید، راه‌های زیادی برای کمک گرفتن وجود دارد. اگر استرس مانع فعالیت‌های روزانه‌ی شما برای چند روز متوالی می‌شود، با ارائه‌دهنده‌ي خدمات درمانی خود تماس بگیرید.
  • در زمان استرس شدید، افراد ممکن است به خودکشی فکر کنند. خودکشی قابل پیشگیری است و کمک در دسترس است.
  • منابع رایگان و رازدار بحران نیز می‌تواند به شما یا یکی از عزیزانتان کمک کند تا با یک مشاور ماهر و آموزش دیده در منطقه‌ی شما ارتباط برقرار کند.
ارسال سریع و مطمئن

تحویل فوری در شهر تهران

پشتیبانی مداوم

پاسخگویی پزشکان در اپلیکیشن سیناکر

خدمات پس از فروش

۷ روز ضمانت بازگشت کالا

در صورت خرید از فروشگاه آنلاین سیناکر

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x