اندازه‌گیری فشارخون با دستگاه فشارسنج دیجیتال جامپر مدل JPD-HA121

اندازه‌گیری فشار خون، یکی از راه‌های مهم برای بررسی سلامت قلب و عروق است. در ادامه نحوه اندازه‌گیری فشار خون با فشارسنج دیجیتال جامپر، سپس نحوه ثبت نتایج در نرم‌افزار سیناکر را بررسی می‌کنیم تا دقیق‌ترین نتایج را بدست آورید.

می‌توانید اپلیکیشن را از طریق این لینک دانلود کنید.

قدم اول: نحوه صحیح بستن کاف (بازوبند)

حداقل 30 دقیقه قبل از اندازه‌گیری فشار خون، از فعالیت بدنی، سیگار کشیدن و مصرف کافئین خودداری کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه به طور آرام بنشینید و پاها را روی زمین صاف قرار دهید. همچنین از صحبت کردن هنگام اندازه‌گیری بپرهیزید. نحوه بستن بازوبند یا کاف بسیار اهمیت دارد پس برای اندازه‌گیری صحیح مراحل زیر را طی کنید:

1- ابتدا لازم است بازوبند فشارسنج را به دور بازو خود ببندید. برای این کار دست‌تان را بطوری روی میز قرار دهید که بازوی‌تان هم سطح قلب‌تان باشد. بهتر است بازوبند مستقیما روی پوستتان قرار گیرد، البته می‌توان آن را روی لباس نازک هم بست.

2- بازوبند را حدود دو سانتیمتر بالاتر از آرنج خود ببندید. بازوبند باید آن قدری محکم باشد که به پایین سر نخورد، ولی نه آن حد اذیت کننده باشد بطوری که بتوانید انگشت خود را نسبتا آزادانه بین بازوبند و پوست بازوی خود قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که لوله بازوبند در سمت چپ دستگاه اتصال دارد.

قدم دوم: اندازه‌گیری فشار خون و ثبت نتیجه در نرم‌افزار سیناکر

برای اندازه‌گیری فشارخون لازم است که قبل از اندازه‌گیری نرم‌افزار به فشارسنج متصل شود. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

3- ابتدا در صفحه خانه نرم‌افزار سیناکر گزینه “افزودن داده جدید” را بزنید و در منو آن آیکون “ثبت فشارخون جدید”  را انتخاب کنید. صفحه ثبت فشارخون  برای شما باز می‌شود. از بالا سمت چپ گزینه بلوتوث را انتخاب کنید.

4- حال کلید “تغییر کاربر” را بر روی دستگاه فشارسنج فشار دهید تا دستگاه روشن شود، نرم‌افزار به صورت خودکار به فشار سنج متصل شود.

5- پس از اتصال کلید خاموش/روشن فشارسنج را فشار دهید تا عملیات اندازه‌گیری فشارخون انجام شود.

6- پس از نمایش اندازه‌گیری گزینه باشه را بزنید. نرم‌افزار سوابق اندازه‌گیری‌های شما را نمایش می‌دهد و جزئیات آن را ثبت می‌کند.