با نان، کرونا را به خانه نبریم

با نان، کرونا را به خانه نبریم

در سری مقالات مرتبط با بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، در مطلب قبلی گفته شده که در حین خرید نان، خریداران باید چه نکاتی را رعایت کنند. حال ببینیم نانوایان باید چه نکاتی را باید رعایت کنند.

کار در نانوایی ممنوع!

افرادی که مشکوک به ابتلا به کروناویروس هستند و یا به تازگی با افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا ویروس تماس داشته‌اند، نباید به هیچ وجه در نانوایی کار کنند.

با توجه به این که افرادی که از بیماری کرونا بهبود می‌یابند با‌وجود برطرف شدن علایم ظاهری بیماری و رفع قرنطینه، همچنان می‌توانند ناقل ویروس به سایر افراد باشند؛ توصیه می‌شود که اگر این افراد در نانوایی کار می‌کنند به مدت 1 ماه بعد از بهبود بیماری کرونا، همچنان از حاضر شدن در محل کار خود به عنوان یک نانوا خودداری کنند.

پیشگیری از کرونا با “اول ایمنی، بعدا کار!”

تمام افرادی که در نانوایی مشغول به کار هستند باید از کلاه، دستکش و ماسک بهداشتی استفاده کنند.

افرادی که نان را خمیر می‌کنند، نان را در تنور می‌گذارند و یا نان را از تنور بیرون می آورند، به هیچ وجه نباید اقدام به گرفتن و پس دادن پول به مشتری‌ها و یا کشیدن کارت‌های بانکی مشتریان نمایند. در هر نانوایی باید یک نفر فقط مسئول گرفتن و پس دادن پول به مشتریان باشد و این فرد نباید در فرایند پخت نان نقش داشته باشد.

درخواست کارت بانکی، نه پول!

فردی که در نانوایی‌ها مسئول گرفتن پول می‌باشد، از مشتریان بخواهد که به جای دادن پول نقد از کارت‌های عابر بانک استفاده کنند. در این موارد از مشتری بخواهید که خودش کارت بانکی را در دستگاه کارتخوان بکشد. اما زدن دکمه‌های دستگاه کارتخوان برای ورود رمز بانکی مشتری و مبلغ قابل پرداخت باید توسط فرد مسئول دریافت پول در نانوایی انجام شود و نه خود مشتری. با این روش احتمال آلوده شدن دستگاه کارتخوان و انتقال آلودگی از آن به سایر مشتریان به حداقل ممکن می‌رسد.

در مواردی که امکان این وجود ندارد که یک نفر خاص در نانوایی مسئول گرفتن و پس دادن پول به مشتریان باشد و این کار باید خود نانوایان انجام دهند؛ توصیه می‌شود که نانوایان از گرفتن کارت بانکی مشتریان و کشیدن در دستگاه اکیدا خودداری کنند و در این مورد نانوایان باید گرفتن پول نقد از مشتریان و پس دادن مانده پول را با استفاده از یک انبر بلند انجام داده و در پایان هر شیفت کاری انبر را ضد عفونی نمایند.

ضدعفونی در پایان کار

پس از پایان هر شیفت کاری، دستگاه کارتخوان به خصوص دکمه‌های آن را با محلول‌های ضدعفونی تمیز کنید.

افرادی که در نانوایی کار می‌کنند باید پیش از شروع هر شیفت کاری، دست‌های خود را ضدعفونی کرده و سپس با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه به طور کامل شستشو دهند.

افرادی که روی دست خود زخم دارند حتی با وجود باز نبودن زخم و یا استفاده از چسب زخم اکیدا نباید در فرایند پخت نان از جمله خمیر کردن، پهن کردن، وارد تنور کردن و بیرون آوردن نان از تنور نقش داشته باشند.

میز‌های خنک کننده، منبع آلودگی!

میزهای فلزی که معمولا در بیرون از مغازه نانوایی برای خنک کردن نان‌ها گذاشته می‌شوند، باید در پایان کار نانوایی به داخل مغازه آورده شوند و از بیرون گذاشتن آن‌ها در غیر از ساعات کاری نانوایی و در طول شب خودداری شود. این میزهای فلزی باید هر روز یکبار با آب و مواد شوینده مناسب به خوبی شستشو داده شوند.

در صورتی که در مغازه نانوایی فضای کافی برای قرار دادن میزهای خنک کننده نان، وجود ندارد؛ توصیه می شود علاوه بر شستشوی هر روزه این میزها، در شروع کار نانوایی یک عدد سفره پلاستیکی تمیز روی این میزها و سپس برای جلوگیری از مضرات قرار دادن نان داغ روی پلاستیک، یک عدد سفره پارچه ای نخی نیز روی پلاستیک پهن شود. با این کار هم از انتقال آلودگی از میزهای خنک کننده به نانها جلوگیری می شود و هم نانها به طور مستقیم بر روی پلاستیک قرار نمی گیرند.

پیشگیری از کرونا؛ ورود افراد متفرقه ممنوع!

از ورود افراد متفرقه به فضای داخلی نانوایی اکیدا خودداری نمایید.

افرادی که در نانوایی کار میکنند باید هر روز استحمام کرده و لباس های شخصی و لباس های کار خود در نانوایی را بشویند.

از نانوا‌ها تقاضا می شود که در صورت امکان یک جعبه دستکش یکبار مصرف، برای استفاده مشتریان خود قرار دهند.

ارسال سریع و مطمئن

تحویل فوری در شهر تهران

پشتیبانی مداوم

پاسخگویی پزشکان در اپلیکیشن سیناکر

خدمات پس از فروش

۷ روز ضمانت بازگشت کالا

در صورت خرید از فروشگاه آنلاین سیناکر

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x